1. Начало
  2. На фокус
  3. Ралица Ценова: „Branded residences в България – новата стойност в луксозното строителство“

Ралица Ценова: „Branded residences в България – новата стойност в луксозното строителство“

Изпълнителният директор на Home2U и член на борда на СКАЙ ХОЛДИНГ за предизвикателствата и възможностите на пазара на луксозни имоти и концепцията Branded residences

Ралица Ценова: Branded residences в България – новата стойност в луксозното строителство

Ралица Ценова, изпълнителен директор на Home2U и член на борда на директорите на „СКАЙ ХОЛДИНГ“ АД. Холдингът обединява три компании за посредничество при продажба на недвижими имоти – Home2U, Inclusive и beSOLD. Новият бранд beSOLD е специализиран в продажбата на нови проекти и ново строителство, включително продажби на зелено.

Какво Ви мотивира да присъствате на днешното събитие?
Ралица Ценова: Основната ми мотивация е участието ми в панела за финансиране на Branded residences.

Какво ще чуят посетителите във Вашия панел?
Ралица Ценова: Концепцията за Branded residences в България е още нова и незряла. Докато не бъде реализиран първият такъв проект, не можем да кажем дали нашият пазар е готов да приеме този тип имоти. Тези проекти добавят значителна стойност, като цената им обикновено е с 20–30% по-висока от тази на стандартна луксозна сграда без името на световен бранд.

Какви са ползите от световен бранд за жилища или кооперация?
Ралица Ценова: Основните ползи са допълнителните услуги и управлението на имота. Branded residences предлагат на собствениците удобствата на луксозен хотел, докато живеят в апартамента си. Това увеличава комфорта и задържа инвестиционната стойност на имота.

Как следите тенденциите в хоспиталити сектора?
Ралица Ценова: Не съм дълбоко потопена в сектора освен като клиент, но забелязвам тенденцията към създаване на резорти с по-малки обеми, ориентирани към природата. Това е позитивно, защото хората все повече търсят природата като част от ежедневието

Как секторът на недвижимите имоти съчетава европейското виждане за биосъобразност и устойчивост?
Ралица Ценова: Като инвеститори в строителството на жилищни комплекси се стремим не само да предлагаме квадратни метри, а цяла среда за живот. Един от нашите проекти е на терен от осем декара, като само 30% са застроени, а останалата площ е превърната в градини, детски площадки и зони за отдих и спорт. Като посредници е по-трудно да влияеш на устойчивите практики, защото проектите зависят от парцелите и културата на инвеститора.

Какви са най-честите предизвикателства на пазара?
Ралица Ценова: Недостигът на парцели в организираните градски зони е критичен. Това кара новите проекти да се изместват към нетрадиционни райони, които постепенно се оформят като жилищни зони.

Какви ще са основните теми, които ще представите на събитието?
Ралица Ценова: Основният фокус ще бъде предизвикателствата пред инвеститорите при Branded residences. Това е по-скъп и нетрадиционен продукт, което увеличава риска. Продажбите на зелено, които финансират много проекти на българския пазар, не са приложими за Branded residences заради по-високата цена. Инвеститорите трябва да проявят креативност, защото банковото финансиране в България е консервативно и не толкова гъвкаво като в чужбина.

Как оценявате състоянието на пазара на недвижими имоти преди прехода към еврото?
Ралица Ценова: Пазарът е изключително динамичен. Еврото активизира купувачите, но основните фактори са повишаването на доходите и стандарта на живот. Недостигът на работна ръка и вносът ѝ показват, че България се развива, което подкрепя стабилен и качествен пазар на недвижими имоти.