Инж. Георги Георгиев: Създаваме услуги, така че граждани и бизнес да не бъдат куриери между институциите
Изпълнителният директор на Агенцията по геодезия, картография и кадастър мотивира законодателни промени, които ще подобрят услугите към потребителите

„Целта на промените в Закона за кадастъра и имотния регистър е да се регламентира изцяло нов подход при предоставянето на административни услуги от страна на Агенция по геодезия, картография и кадастъра, така че да доведе до максимално облекчаване на гражданите и бизнеса, които са основните потребители на такива услуги“. Това заяви пред депутатите от регионалната комисия в парламента изпълнителният директор на Агенцията инж. Георги Георгиев. Той посочи три основни направления, които аргументират промените. Според него на първо място с внедрената нова информационна система и централизирана дейност се преодолява различната натовареност на службите по места, така че да се постигне еднаква по бързина и качество услуга за ползвателите, независимо в кое населено място са. Друга съществена промяна е, че се дава основна тежест на електронния документ като официален такъв, което също спестява на потребителите време и средства. На трето място, по думите му, се поставя акцент върху вътрешните електронни административни услуги, до които достъп да имат институции и лица, осъществяващи публична дейност, което реално ще облекчи бизнеса и гражданите, така че нужните документи да се набавят автоматизирано по служебен път, а не те да се превръщат в куриери между институциите. „С внедряване на новата система за работа Агенцията по кадастъра става лидер в предоставянето на електронни услуги, както и напълно автоматизирани такива, които не изискват човешка намеса“, подчерта Георгиев. Той даде пример с издаването на скици, схеми, удостоверения, които са огромният процент от заявяваните услуги.
Изпълнителният директор на АГКК информира още, че проблемът със заварените от него просрочени преписки в голяма степен е преодолян, като към днешна дата те са намалени с повече от 70%, а по отношение на кадастралния регистър, който е най-заявяваната услуга, в момента няма забавяния. „Всичко влиза в нормални стойности и смятам, че успяхме да овладеем така създалата се ситуация, като осъществихме полезен диалог с професионалните организации, направихме вътрешно реорганизиране и създадохме система за мониторинг и контрол за дейността на службите по кадастъра“, каза в заключение инж. Георгиев.
Гражданите и институциите могат да подават по-рано заявки за услуги от кадастъра заради предстоящата миграция на данни
За една от най-популярните услуги, като издаване на скица или схема, необходимият срок е 7 работни дни
Новата информационна система на кадастъра вече е активна
Подаването на заявление вече става без избиране на конкретна служба, защото автоматично информационната система ще го разпредели на служителите
Работата по модернизацията на ул. „Опълченска“ продължава
Издадена е заповед за продължаване изпълнението на строителството