1. Начало
  2. На фокус
  3. Брандирани резиденции: пазарът се е утроил – какви са възможностите

Брандирани резиденции: пазарът се е утроил – какви са възможностите

Глобалната надпревара в цифри: мода, автомобилостроене и часовникарство се присъединяват към хотелиерската индустрия на новата граница на ексклузивния живот

Ако е вярно, че луксозните жилища са барометър на глобалното богатство и потребление, проучването на марковите жилища за 2025 г. на Knight Frank рисува впечатляваща картина. Според анализа броят на проектите от този тип е нараснал от 159 през 2011 г. до 611 през последните години и се очаква да достигне 1 019 до 2023 г. Жилищните единици следват същата тенденция: от 27 000 през 2011 г. до над 162 000 в рамките на пет години.

Увеличението става особено изразено след 2023 г., благодарение на нарастващото търсене на брандирани домове и желанието на компаниите да утвърдят своите позиции в премиум сегмента. Анализаторите очакват растежът да се забави от 2028 г., но не и да се обърне, тъй като секторът ще продължи да се разширява чрез географска диверсификация и навлизането на нови нехотелски марки.

Редизайн: Всяко нещо може да намери нов прочит

Брандирани жилища – цифрите

Проучването подчертава географската диверсификация. Въпреки че САЩ остават световен център на марковите жилища, тяхната относителна тежест намалява в полза на Близкия изток. Там се наблюдава най-големият ръст: проектите представляват 26,7% от общия брой, спрямо 15,9% по-рано. Водещи са Обединените арабски емирства и Саудитска Арабия.

Въпреки видимостта на модните и автомобилните марки, 83% от световните брандирани жилища все още са хотели. Тази цифра се очаква да спадне леко през следващите години, като големите модни марки се стремят да предлагат своето наследство като добавена стойност за собствениците и обитателите.

Проекти за тръбопроводи

Проекти се реализират от единия до другия край на света. Kerzner обяви курорт One&Only и резиденции на остров Накула, Фиджи, както и Hudson Valley One&Only – алтернатива на Хамптънс, само на 90 минути от Манхатън, в партньорство с Кулинарния институт на Америка. В САЩ се планира и новата кула на Mercedes-Benz за 2027 г.

В Европа бившата централа на френското министерство на отбраната в Париж се превръща в жилищен комплекс с The Maybourne Residences Saint-Germain, откриване през 2027 г. В Лондон се очаква завършването на казармите в Челси, както и нови проекти в Белгравия, South Kensington и Sloane Avenue. Първите резиденции на френската фирма Liaigre ще отворят във Флоренция през 2027 г. в сътрудничество с Capella Hotels and Resorts.

В Азиатско-тихоокеанския регион Marriott Residences вече функционират в Сайгон, а Maison Delano и Radisson Blu се подготвят за Сеул и Пном Пен през 2026 г., последвани от Banyan Tree Residences в Манила и Raffles в Джакарта през 2027 г. Дизайнерската кула на Porsche в Банкок ще бъде завършена до 2028 г.

Нехотелски проекти

Големите европейски модни марки вече се налагат и на жилищния пазар. Etro представи Etro Residences Istanbul в партньорство с RAMS Global. ONIRO Group стартира продажбите на Gianfranco Ferré Residences в Рас Ал-Хайма. Armani обяви Armani Beach Residences Ras Al Khaimah с първите вили с марката Armani в света.

В сферата на обзавеждането Lema участва в Mandarin Oriental Residences Mayfair в Лондон, а Visionnaire разработва проекти от Дубай до Пукет. Natuzzi Harmony Residences, първата изцяло мебелна маркова жилищна схема, се появи в Дубай миналата година.

Анализът на експерта

lkali

Луис Кийли, ръководител на глобалното консултиране за жилищно развитие в Savills, пояснява: "Важно е да се различават мебелните компании от фирмите за интериорен дизайн, защото има припокриване. Важно е всяка марка да следва своята идентичност. На теория, всяка марка може да прикрепи името си към проект, но стойността идва от международното признание и обхват на марката."

Според Кийли, мебелните марки трябва да предложат нещо повече от продукт: "Нехотелските марки залагат на начин на живот, преживявания и изграждане на общност. Мебелната марка трябва да създаде уникално преживяване, което да оправдае премията."

Той добавя: "Луксът съставлява около 70% от завършените схеми и над 60% от тръбопровода, така че мебелните марки трябва да се позиционират в луксозния сегмент или да навлязат чрез партньорства с хотели или други марки."

Перспективите

Следващият глобален годишен доклад на Savills ще излезе в края на октомври. Кийли подчертава, че устойчивият растеж на брандираните жилища се дължи на глобалния обхват и правилното позициониране на продуктите: "С правилната марка на правилното място проектът може да бъде огромен успех. Глобалната мобилност на купувачите само усилва ефекта."

Той заключва: "Не говорим за краткосрочни проекти за 1–2 години. Виждаме значителен растеж в рамките на 5+ години. За марките бъдещият пазарен дял често е по-важен от настоящата динамика на пазара."